VVD Loon op Zand: landelijk lokaal

Suzan Mandemakers, eind vorig jaar plots wethouder geworden, is lijsttrekker van de VVD in Loon op Zand. “Waarom je een landelijke partij kiest bij lokale verkiezingen? Omdát er te veel bezuinigd is op gemeenten. Naar ons luisteren ze denk ik beter.”

Ze vervolgt: “Onze gemeente is mooi! Het is hier fijn wonen, in een prachtige omgeving. Er zijn gezellige sportclubs en verenigingen met veel fantastische vrijwilligers, goede basisscholen

en doorgaans voel je je veilig. De gemeentefinanciën hebben we de afgelopen jaren op orde gebracht. Van een tekort van 1,5 miljoen euro gingen

we naar een sluitende begroting. Dat maakte ons weer gezond en sterk genoeg om met vertrouwen de toekomst in te gaan. En we konden onze inwoners en ondernemers volop steunen in de bizarre coronatijd.
Niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt. De lokale belastingen zijn al te hoog, daar gaan we zodra het kan iets aan doen.

Onze gemeente durft naar zichzelf te kijken. We maken plannen voor onze bestuurlijke toekomst. Dat doen we zelf om niet in plannen van anderen verzeild te raken.

Beter

Onze gemeente is goed. Maar we willen haar nog beter maken. Een stem op de VVD maakt dat zaken worden aangepakt. Niet alleen lokaal maar ook landelijk.

Wij gaan veel en duurzame woningen bouwen. Wie hier een huis zoekt, moet dat kunnen vinden. Betaalbaar, zowel om te kopen als om in te wonen. We willen betere fiets- en wandelpaden en we willen meer prullenbakken. De faciliteiten moeten er zijn om optimaal van de omgeving te kunnen genieten en deze samen gewoon schoon te houden.

We verbeteren in de scholen in onze gemeente het binnenklimaat. Goede ventilatie zonder dat het stervenskoud wordt. We kijken ook naar de omgeving. Een groene schoolomgeving waarin kinderen veilig kunnen ravotten.

En we willen niet alleen veilig zijn, we willen ons ook veilig voelen.

We willen weten wie onze wijkagent is, een vriend, adviseur en als het nodig is soms een stevige gesprekspartner voor iedereen.

Vriendelijk

Inwoners en ondernemers die iets nodig hebben van onze gemeente, mogen soms best wat actiever benaderd worden. Onze gemeente moet vriendelijk, toegankelijk en hulpvaardig zijn.

Onze gemeentefinanciën moeten in balans blijven. Investeren? Ja! Verjubelen? Nee!

Dat doet een stem op de VVD. Onze dorpen blijven goed en worden beter!”